Nuclear Explosion dissecting

View previous topic View next topic Go down

Nuclear Explosion dissecting

Post by one on Wed Dec 23, 2015 6:39 pm

Stages of nuke lifetime and some comments for their:
1. Preparing.
Requirements: 5 any active toons who will spend 1 token for nuke preparing.
2. Improving efficiency.
Nuke warhead improved efficiency is measured in percents, where 100% is a maximum efficiency.
3. Arming.
Requirements: summary 15 tokens from any active toons.
This stage demands great care to prevent accidential launch.
4. Launch.
Requirements: 1 token from any active toon.
This process takes about 3.5 minutes after pressing Launch button.
5. Rocket flying.
This stage required about 1 minute and to be measured later.
6. Explosion.
It's a final stage when we can find out:
- which of buildings was an epicenter of the nuclear explosion,
- total damage to opponents' buildings,
- total damage to opponents' toons.

Remarks.
Nuke will be lost if the Nuclear Silo is demolished on any stage of 1-5 showed above.
Each of 20 spent tokens bring to toons equal profit and make equal damage.
Nuke can open backdoor to opponents' covered buildings.
Nuke can destroy a building and left alive defenders.
RUS wrote:Этапы жизненного цикла ядерного оружия и некторые комментарии к ним:
1. Подготовка.
Требования: 5 любых активных персонажей, которые потратят 1 жетон для подготовки ракеты.
2. Наращивание эффективности.
Эффективность боеголовки тактической ядерной ракеты измеряется в процентах, где 100% соответствует максимальной ее эффективности.
3. Зарядка.
Требования: суммарно 15 жетонов потраченных любым активным персонажем.
Этот этап должен быть проделан с особой осторожностью, чтобы предотвратить возможность случайного пуска.
4. Пуск.
Требования: 1 жетон потраченный любым активным персонажем.
Этот процесс занимает около 3.5 минут после нажания кнопки "Пуск".
5. Полет ракеты.
Этот этап требует около 1 минуты и это время должно быть измерено позже.
6. Взрыв.
Это последний этап по резултатам которого мы можем узнать:
- какое из зданий стало эпицентром ядерного взрыва,
- суммарный ущерб зданиям противника,
- суммарный ущерб персонажам противника.

Замечания.
Ракета с ядерной боеговловкой может быть потеряна если пусковой стол уничтожен на любом из 1-5 этапов показанных выше.
Каждый из 20 потраченных жетонов приносит персонажам равную прибыль и наносит равный ущерб.
Ядерный взрыв может открыть "черный ход" к внутренним зданиям противника.
Ядерный взрыв может уничтожить здания и оставить их защитников живыми.

one

Posts : 29
Join date : 2015-12-01

View user profile

Back to top Go down

Re: Nuclear Explosion dissecting

Post by one on Mon Dec 28, 2015 6:30 pm


Statement #1. All initiating, arming and launch tokens have equal power.
My arguments.
This nuke I've initiated (1 token) and fully armed (14 tokens). Goldberg has launched (1 token) this nuke. In this war I didn't attack any buildings (it's OK for sniper).
4980/6657=74.81%
(1+14)/(5+14+1)=75.00%
As you can see both values are almost equal. I think the difference is caused by rounding in the system of calculation damages.
RUS wrote:Утверждение №1. Все и инициирующие и заряжающие и запускающий жетоны обладают одинаковой силой.
Мои аргументы.
На это применение тактического ядерного оружия были потрачены мной 1 жетон на инициацию, и 14 на полную зарядку. Goldberg запустил, потратив на это еще один жетон. В этой войне я не атаковал здания (что вполне нормально для снайпера).
4980/6657=74.81%
(1+14)/(5+14+1)=75.00%
Как видно, проценты очень близки. Различия же я связываю округлением системы расчета и нанесения ущерба.

one

Posts : 29
Join date : 2015-12-01

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum